HR EN

Prehrana

Redovita i raznolika prehrana kod djece je jako važna. Još je važnije da roditelj i dijete znaju da je obrok u određeno vrijeme u danu, po mogućnosti za stolom zajedno s roditeljima ili zajedno s drugom djecom, nikako da dijete jede stihijski i kad god. Prehrana djece mora biti raznovrsna i temeljena na piramidi zdrave hrane u kojoj su zastupljene sve važne namirnice, a to znači da:
  • su obroci raznoliki i sadržajno hranjivi
  • se ne treba bojati životinjskih masnoća već djeci slobodno ponuditi maslac, jaja i proizvode poput čvaraka i slično
  • su sve vrste mesa (posebice crvenog) ili riba zastupljeni, po mogućnosti, svakodnevno
  • da je razno povrće (sirovo ili kuhano) i voće (svježe ili svježi sokovi) svakodnevno zastupljeno
  • da se mlijeko i mliječni proizvodi konzumiraju 2-3 puta dnevno
  • ugljikohidrate, posebno rafinirane žitarice, rafinirani bijeli šećer i kekse treba konzumirati umjereno
  • industrijske slatkiše treba konzumirati što rjeđe.
  • treba izbjegavati proizvode koji sadrže hidrogenizirane biljne masti (margarin), pojačivaće okusa, konzervasne i umjetne boje.
 
Što je prehrana raznolikija to je manja vjerojatnost  pomanjkanja pojedinih životno važnih hranjivih sastojaka. Zbog intenzivnog rasta i razvoja djeca imaju dodatne potrebe za kalcijem koji se nalazi u mlijeku i mliječnim proizvodima. Gledanje televizije, igranje igrica,  sjedenje za kompjuterom i nepravilna prehrana bogata slatkišima pridonijeli su porastu zdravstvenih problema kod djece u brojnim, a osobito visokorazvijenim zemljama svijeta. Osim brojnih zdravstvenih rizika (pretilosti itd.) loša prehrana je povezana i s psihološkim problemima kod djece.
 
U našem prostranom zelenom voćnjaku unutar posjeda „Ružičnjak“ raste raznovrsno prirodno uzgojeno i nešpricano voće. S našim vrtom smo jako ponosni i s vremena na vrijeme organiziramo berbu za djecu i roditelje te ubrane plodove prerađujemo u sokove, pekmeze, marmelade i sl.

Ispiši stranicu